09 Δεκεμβρίου 2013

Αγία Άννα η προφήτις, μητέρα του προφήτη Σαμουήλ


Χρόνια πολλά στην Άννα



Η Αγία Άννα καταγόταν από την πόλη Αρκαθαίμ στην περιοχή Εφραίμ και έζησε περί το 1050π.Χ. Επειδή η Άννα ήταν στείρα, ο άντρας της ο Ελκανάς παντρεύτηκε την Φενάννα κι έκανε μαζί της παιδιά.

 Όλοι κορόιδευαν την Άννα επειδή δεν μπορούσε να κάνει παιδιά, κι αυτή προσευχόταν στον Θεό και ζητούσε να την βοηθήσει. Νήστευε, προσευχόταν με δάκρυα συνέχεια στον ναό, και παρακαλούσε να γεννήσει ένα παιδί και να το αφιερώσει στον Θεό.

Ο ιερέας Ηλί φωτίστηκε από τον Θεό και της είπε να πάει στο σπίτι της γιατί ο Θεός θα ικανοποιήσει το αίτημά της.
 Έκανε λοιπόν η Άννα παιδί και το ονόμασε Σαμουήλ, που στα ελληνικά ερμηνεύεται Θεοδώρητος, και είναι ο Σαμουήλ που αργότερα έγινε γνωστός ως προφήτης Σαμουήλ. 

Ο Σαμουήλ όταν έγινε 20 ετών προσφέρθηκε στον ναό να υπηρετεί τον ιερέα Ηλί και χειροτονήθηκε διάκονος. Η Αγία Άννα γέννησε άλλους τρεις υιούς και τρεις κόρες. 

Προσευχόμενη στο ιερό και θέλοντας να ευχαριστήσει τον Θεό που της έδωσε παιδιά, είπε την ωδή Εστερεώθη η καρδία μου εν Κυρίω. Υψώθη κέρας μου εν Θεώ μου. Επλατύνθη επ' εχθρούς μου το στόμα μου, ευφράνθην εν σωτηρίω σου.

Η Αγία Άννα στα τελευταία της χρόνια προφήτευε και όταν χήρεψε υπηρετούσε τον ναό. Η Αγία Άννα κοιμήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου 1050π.Χ. 

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έγραψε πέντε εγκώμια στην Αγία Άννα. Ο Άγιος Αυγουστίνος γράφει  υπέρ τεκνογονίας προσευχομένην, ήτις ουκ αφίστατο του ιερού νύκτα και ημέραν, υιόν αιτουμένη, και περιγράφει την Αγία Άννα ως πρότυπο υπομονής και επιμονής. Η Εκκλησία μας τιμάει την μνήμη της στις 9 Δεκεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: