22 Οκτωβρίου 2022

TriXstar - زن، زندگی، آزادی (Freedom for Iran)

Η TriXstar είναι μια περσική σταρ της reggae και του dancehall που μεγάλωσε στη Γερμανία λόγω της αποχώρησης των γονιών της από το Ιράν μετά την επανάσταση. Όμως, αν και αυτοαποκαλείται «Τρομοκράτης του Dancehall» και «Τρομοκράτης της Αγάπης», δεν μίλησε ποτέ δημόσια για την κατάσταση στην πατρίδα της. Λέει: «Οι άνθρωποι στη δύση συχνά με αντιλαμβάνονται ως πιθανό τρομοκράτη, γι 'αυτό άρχισα να αποκαλώ τον εαυτό μου Τρομοκράτη της Αγάπης, οπότε τουλάχιστον ξέρουν τι είδους τρομοκράτης είμαι. Το όπλο μου είναι το μικρόφωνο και τα πυρομαχικά μου είναι η αγάπη». Πέρα από αυτό, ποτέ δεν ασχολήθηκε με συγκεκριμένη πολιτική και επικεντρώθηκε στην αποστολή της να ενισχύσει τους ανθρώπους γύρω της και να διαδώσει αγάπη και εμπιστοσύνη.


Αλλά οι πρόσφατες εξελίξεις στο Ιράν το άλλαξαν δραστικά.


«Το να βλέπω γυναίκες στο Ιράν να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους και την ελευθερία τους με κάνει περήφανη που είμαι Ιρανή γυναίκα. Έχω ακόμα οικογένεια εκεί πέρα και νιώθω τον αγώνα τους. Ίσως με πυροδότησε ιδιαίτερα επειδή είχα μια τεράστια διαμάχη λίγο πριν ξεκινήσουν οι διαμαρτυρίες σχετικά με το γιατί δεν επισκέπτομαι το Ιράν για διακοπές και για να συναντήσω την οικογένειά μου. Το θέμα μου ήταν, ότι δεν μπορώ να πάω σε μια χώρα όπου όλα όσα πρεσβεύω απαγορεύονται. Είμαι επαγγελματίας τραγουδιστής. Τραγουδάω και χορεύω μπροστά σε κοινό για τα προς το ζην, ενώ το τραγούδι και ο χορός απαγορεύονται αυστηρά για τις γυναίκες στο Ιράν. Ενθαρρύνω τους ανθρώπους γύρω μου – ειδικά τις γυναίκες – να ζήσουν τη ζωή τους στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, ενώ οι γυναίκες στο Ιράν είναι εξαιρετικά περιορισμένες στις επιλογές τους. Τέλος, είμαι ένα εξωστρεφές άτομο και απολαμβάνω όλες τις ελευθερίες που έχω εδώ στη Γερμανία, ενώ στο Ιράν θα έπρεπε να υποχρεωθώ σε αυστηρούς κανόνες σχετικά με το πώς να παρουσιάζομαι και να συμπεριφέρομαι δημόσια. Οι νόμοι για το χιτζάμπ είναι απλώς οι πιο προφανείς, αλλά αντιπροσωπεύουν ένα καθεστώς που καταπιέζει συστηματικά τα δικαιώματα των γυναικών. Αφού έκανα την παρατήρησή μου, μου είπαν ότι δεν είμαι πλέον Ιρανή γυναίκα, αλλά αντίθετα έχω αφομοιωθεί από τη γερμανική κοινωνία. Αυτό πόνεσε πολύ άσχημα και μου έδωσε περισσότερες από μία άγρυπνες νύχτες. Έτσι, όταν ξεκίνησαν οι διαδηλώσεις στο Ιράν, με άγγιξε ακόμη περισσότερο, καθώς ενέκρινε αυτό που υποστήριζα πριν».


Τότε ήταν που η TriXstar άρχισε να γράφει زن، زندگی، آزادی - Ελευθερία για το Ιράν (زن، زندگی، آزادی ή Zan, Zendegi, Azadi σημαίνει Γυναίκα, Ζωή, Ελευθερία και είναι το σύνθημα των διαμαρτυρόμενων Ιρανών γυναικών) για να χρησιμοποιήσει τη φωνή που έχει για να υποστηρίξει τις γυναίκες στην πατρίδα της. Αυτό μπορεί να είναι το πρώτο τραγούδι της TriXstar που ασχολείται με την πραγματική πολιτική, αλλά έχει μιλήσει συνεχώς το μυαλό της και προσπάθησε να υποστηρίξει τις γυναίκες και κάθε είδους μη προνομιούχους ανθρώπους για να πολεμήσουν τα εμπόδια τους. Ζαν, Ζεντέγκι, Αζάντι – Γίνετε μέλος της επανάστασης. Για τα δικαιώματα των γυναικών και την ελευθερία για όλους στο Ιράν και παγκοσμίως.

 


Homepage
 
Facebook
 
Twitter
 
Instagram
 
Spotify

Δεν υπάρχουν σχόλια: