26 Αυγούστου 2024

Στο «Fellow Travelers», ο Ron Nyswaner γράφει για τη ζωή των ομοφυλοφίλων στη δεκαετία του 1950. Γράφει επίσης για τον εαυτό του.

Η σειρά με πρωταγωνιστές τους Matt Bomer και Jonathan Bailey, υποψήφια για τρία Emmy, έσπασε έδαφος LGBTQ+ τη δεκαετία του 2020.

Όταν ο δημιουργός του Fellow Travelers Ron Nyswaner σκέφτεται τα γυρίσματα της σειράς, πνίγεται. Τα δάκρυα αρχίζουν να κυλούν καθώς ο σεναριογράφος-παραγωγός θυμάται ότι ήταν στα γυρίσματα και έγραψε ιστορία με μια σειρά με πρωταγωνιστές τέσσερις ανοιχτά ομοφυλόφιλους ηθοποιούς - που παίζουν γκέι χαρακτήρες - μαζί με τέσσερις περήφανους LGBTQ εκτελεστικούς παραγωγούς που εργάζονται πίσω από τα παρασκήνια.

«Υπήρχε μια αποστολή σε αυτό που κάναμε στο Fellow Travelers», λέει ο Nyswaner στο The Hollywood Reporter. «Να κάνουμε το σωστό για τους ανθρώπους που υπέφεραν και που διώχθηκαν, που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του τρόμου της λεβάντας, και να κάνουμε το σωστό για τους ανθρώπους που πέθαναν από AIDS και να τους τιμήσουμε. Ήταν ιερό κατά κάποιο τρόπο.


«[Ο Jonathan Bailey] το είπε στο πλήρωμα την τελευταία του νύχτα, όταν τυλίχτηκε. Πνίγομαι», λέει ο Nyswaner, σταματώντας για ένα δευτερόλεπτο καθώς τα μάτια του δακρύζουν. «Είπε, 'Δεν θα είναι ποτέ ξανά έτσι'. Και έτσι νιώσαμε όλοι».

Στο Fellow Travelers, οι Bailey και Matt Bomer πρωταγωνιστούν στους ρόλους των Tim και Hawk, ανδρών πολιτικών υπαλλήλων που ερωτεύονται τη δεκαετία του 1950, όταν οι ομοφυλόφιλοι θεωρούνταν κίνδυνοι για την εθνική ασφάλεια και συμπαθούντες του κομμουνισμού, μαζί με τον Jelani Alladin ως δημοσιογράφο Marcus Gaines και τον Noah J. Ricketts ως drag performer Frankie Hines. Οι Nyswaner, Bomer, Daniel Minahan και Robbie Rogers είναι εκτελεστικοί παραγωγοί στη σειρά Showtime, η οποία μεταδίδεται επίσης στο Paramount+ και είναι μια σειρά που έχει απήχηση σε κριτικούς και θεατές και κέρδισε τρεις υποψηφιότητες για Emmy, συμπεριλαμβανομένων υποψηφιοτήτων υποκριτικής για τον Bomer και τον Bailey. Ο Nyswaner είναι υποψήφιος για εξαιρετικό σενάριο για μια σειρά ή ταινία περιορισμένης παραγωγής ή ανθολογίας.

«[Ο Τιμ και ο Χοκ] μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα γκέι ζευγάρια που έχουν μια τηλεοπτική ιστορία αγάπης που παίζεται από δύο ομοφυλόφιλους ηθοποιούς, [και] αυτό το ζευγάρι που αγκαλιάζεται από το κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τώρα με τα Emmy είναι πραγματικά, πολύ ισχυρό», λέει.

Ο Nyswaner, ο οποίος κέρδισε υποψηφιότητα για Όσκαρ για τη συγγραφή του Philadelphia του 1993, άρχισε να εργάζεται στο Fellow Travelers το 2012, όταν μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να βουτήξει στον κόσμο της τηλεόρασης. Συνέχισε να γράφει και να παράγει για το Homeland και τον Ray Donovan και πέρασε τα τελευταία τέσσερα χρόνια ολοκληρώνοντας το έργο πάθους του, το οποίο προβλήθηκε στα τέλη του περασμένου έτους.

Εδώ, ο Nyswaner συζητά τη σύνδεσή του με την υποψήφια για Emmy σειρά, ένα πιθανό spinoff, και το cameo του στην εκπομπή που κόβεται.




(Λ-Ρ) Robbie Rogers, Jelani Alladin, Matt Bomer, Ron Nyswaner και Daniel Minahan στα βραβεία Peabody 2024.

Η σειρά έχει προκαλέσει τόση φλυαρία και συζήτηση. Τι σας έχουν πει οι θεατές και οι θαυμαστές;

Είχα αυτές τις εξαιρετικές συζητήσεις με ανθρώπους που αισθάνονται ότι ένα μέρος της ζωής τους αποκαλύφθηκε με έναν τρόπο που δεν είχαν βιώσει ποτέ πριν - είτε ήταν κάποιος που μου είπε για το πώς δεν θα μπορούσε ποτέ να συγχωρήσει τον πατέρα της που άφησε τη μητέρα της για έναν άνδρα και ότι εύχεται να ήταν ακόμα ζωντανός γιατί τώρα τον καταλαβαίνει. Με κάνεις πολύ συναισθηματικό σήμερα. Είχα μια γυναίκα να μου γράψει για να μου πει ότι ο γιος της είχε πεθάνει και ξέρετε ότι ο Χοκ χάνει ένα παιδί και δεν είχε δει ποτέ αυτή τη θλίψη να εκφράζεται τόσο σωστά όσο ήταν από τον Ματ σε εκείνο το επεισόδιο. Αυτά είναι τα πράγματα που πραγματικά με συγκινούν, ότι οι άνθρωποι μοιράζονται την προσωπική τους ζωή, ότι η παράσταση τους παρακινεί να το κάνουν αυτό.


Πιστεύατε ότι η γκέι μαύρη ιστορία αγάπης της Jelani και του Noah θα είχε απήχηση με τον τρόπο που έγινε;

Ήμουν αποφασισμένος να φέρουμε μαύρους χαρακτήρες στο Fellow Travelers. Υπάρχουν μόνο στην παράσταση [και δεν υπάρχουν στο βιβλίο του Thomas Mallon, στο οποίο βασίζεται]. Στην έρευνά μου για εκείνη την εποχή, τη δεκαετία του '50, για να δω ότι υπήρχε αυτή η πραγματικά ζωτική μαύρη δημοσιογραφία – αυτό με ενέπνευσε πραγματικά να έχω έναν μαύρο δημοσιογραφικό χαρακτήρα. Και λόγω της Stormé DeLarverie, η οποία ήταν αυτή η διάσημη drag performer, drag king, που ποτέ δεν ήξερα ότι υπήρχε, με ενέπνευσε να δημιουργήσω τον Frankie. Ήθελα αυτή την κουλτούρα. Ήταν απολύτως απαραίτητο.



Είχα μια μικρή νευρικότητα γι 'αυτό γιατί, προφανώς, δεν είμαι μαύρος και υπάρχει κάτι σε έναν λευκό δημιουργό που δημιουργεί μαύρους χαρακτήρες. Αλλά πραγματικά δούλεψα σκληρά για να συνδεθώ με τους μαύρους συνεργάτες: τους σεναριογράφους μου [Brandon K. Hines], τον σκηνοθέτη [Destiny Ekaragha], το συνεργείο [βασική κομμώτρια Antoinette Julien] και με τους ηθοποιούς. Ο Jelani κρατούσε ένα ημερολόγιο που έγραφε με τη φωνή του Marcus, και ερχόταν στο γραφείο μου κάθε τόσο και μου διάβαζε σελίδες από το ημερολόγιό του. Είμαι πραγματικά περήφανος για αυτό το κομμάτι της εκπομπής μας. Και λάβαμε το βραβείο [Social Impact] από την Ένωση Αφροαμερικανών Κριτικών Κινηματογράφου.


Matt Bomer ως Hawk, Jonathan Bailey ως Tim, Allison Williams ως Lucy, Jelani Alladin ως Marcus και Noah J. Ricketts ως Frankie στο Fellow Travelers. KURT ISWARIENKO/SHOWTIME

Οι χαρακτήρες της Jelani και του Noah θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν σε ένα spinoff.

Και θα βάλουμε όλους τους θαυμαστές μας να γράψουν στην Paramount για να τους το ζητήσουν. Το έχουμε ρίξει. Δεν έχουν περάσει ακόμα, οπότε ας τους ασκήσουμε πίεση.


Κάνατε ένα cameo στη Φιλαδέλφεια ως ιερέας. Κάνατε ένα cameo στο Fellow Travelers;

Κόπηκε. Το έκανα στο πέμπτο επεισόδιο. Υπάρχει ένα μέρος όπου ο Χοκ πηγαίνει τον κουνιάδο του σε ψυχιατρικό νοσοκομείο και εγώ ήμουν ένας από τους ψυχασθενείς. Ο Ματ έρχεται, κοιτάζει, έχει οπτική επαφή μαζί μου, έχει τη σκηνή και φεύγει. Και δεν είπαμε στον Matt ότι θα ήμουν στη σκηνή, οπότε όλοι σκεφτήκαμε, "Δεν το πρόσεξε;"


Ο Tim του Jonathan Bailey πίνει γάλα στη σειρά έγινε μια στιγμή. Πιστεύατε ότι θα είχε απήχηση όταν γράφατε τη σειρά;


Όχι. Ποτέ δεν ξέρεις με αυτά τα πράγματα. Όταν έρχεται η ιδέα και λέτε, "Τι γίνεται αν τον κάνει να πιει γάλα και στάζει κάτω από το πηγούνι του;" - κάθεστε στο δωμάτιο του συγγραφέα και σκέφτεστε ότι αυτό θα είναι είτε πολύ κακό είτε πραγματικά καλό. Και αποδείχθηκε πραγματικά καλό. Και ήταν ο Τζόνι που ήθελε να πάρει το γάλα μακριά από τον Χοκ και να πει: «Όχι, ο Τιμ θα το χύσει στον εαυτό του». Αρχίζει να παίρνει την εξουσία, πράγμα που κάνει, και συνεχίζει να παίρνει την εξουσία στο σεξ που ακολουθεί.


Matt Bomer και Ron Nyswaner (Photo by Emma McIntyre/Getty Images)

Είναι η 20η επέτειος των απομνημονευμάτων σας, Blue Days, Black Nights. Όταν σκέφτεστε να το γράψετε αυτό, τι περνάει από το μυαλό σας;

Ο Matt πολύ ευγενικά έγραψε μια όμορφη εισαγωγή στην επανέκδοση και έχω γράψει έναν επίλογο στην επανέκδοση που μιλά για τους Συνοδοιπόρους σε σχέση με τις εμπειρίες μου από εκείνη την περίοδο της ζωής μου.

Είναι ένα πολύ μακρινό κομμάτι της ζωής μου. Ήταν μια στιγμή που σχεδόν κατέστρεψα τον εαυτό μου με ναρκωτικά και αλκοόλ. Είναι επίσης η ιστορία μιας τραγικής ερωτικής σχέσης. Τα πράγματα που κάνω και τα οποία πραγματικά κάνουν καλά είναι πράγματα όπου οι άνθρωποι πεθαίνουν τραγικά. Υποθέτω ότι αυτό είναι το μοτίβο μου, αυτό είναι το είδος μου. Αλλά χαίρομαι που δεν είμαι πια αυτό το άτομο, που δεν είμαι πια σκλάβος του αλκοόλ και των ναρκωτικών. Θέλω να πω, δεν θα ήμουν εδώ. Δεν είχα πολύ περισσότερο χρόνο ζωής αν δεν είχα σταματήσει όταν το έκανα. Αλλά αγαπώ τον νεαρό άνδρα για τον οποίο μιλάω – το βιβλίο είναι για τη σχέση μου με αυτόν τον νεαρό άνδρα και ακόμα μου λείπει.



Είναι κάτι που θα προσαρμόζατε ποτέ για την τηλεόραση ή τον κινηματογράφο;

Αν ενδιαφερόταν το σωστό άτομο, θα το σκεφτόμουν.



Η πρώτη σας υποψηφιότητα για Emmy ήρθε το 2016 για το Homeland. Είναι διαφορετική αυτή η υποψηφιότητα;

Αυτή η υποψηφιότητα είναι διαφορετική, με την έννοια ότι υπάρχει τόσο μεγάλο μέρος της ζωής μου που είναι μέσα και υφασμένο μέσα από την ιστορία των Συνταξιδιωτών. Έφερα πράγματα από τη ζωή μου στην παράσταση. Η θλίψη που νιώθει ο Χοκ στο έβδομο επεισόδιο έχει να κάνει πολύ με το πώς αντέδρασα με ναρκωτικά και αλκοόλ στη θλίψη του θανάτου του φίλου μου για την οποία γράφω στα απομνημονεύματά μου.

Είναι μια πολύ διαφορετική εμπειρία όταν παρακολουθείς μια τηλεοπτική εκπομπή και συνειδητοποιείς, «Στην πραγματικότητα είπα αυτά τα πράγματα σε μερικούς ανθρώπους». Ο Tim έχει να κάνει πολύ με το πώς αισθάνομαι για τον εαυτό μου. Είμαι πολύ θρησκευόμενος άνθρωπος. Είναι περίεργο να είσαι ακτιβιστής για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και να είσαι χριστιανός, αλλά δεν είναι αντίφαση, ανάλογα με τη δική σου εκδοχή του χριστιανισμού. Αν είναι ένας στοργικός, ανοιχτόμυαλος, καθολικός Χριστιανισμός, δεν υπάρχει καμία απολύτως αντίφαση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Fellow Travelers έχει μια ιδιαίτερη σημασία για μένα: είμαι μέσα σε αυτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια: