13 Νοεμβρίου 2013

Θεοδοσία Βλασιάδου - 'Η ζωή θέλει να της χαμογελάς!

Τη Θεοδοσία τη "γνωρίζω" μόνο διαδικτυακά - μέσω του YouTube και, φυσικά, του Facebook, καθ' ότι Θεσσαλονικά! Το ταλέντο της, όμως, δεν περιορίζεται, έτσι μου προκάλεσε αίσθηση, όταν για πρώτη φορά άκουσα την ερμηνεία της στο "Σ' αγαπώ γιατ' είσ' ωραία"! Κι η απόφαση μου να την προσεγγίσω, μας έβγαλε εδώ: στο αφιέρωμα και στη συνέντευξη.

 1. Θεοδοσία, καλώς όρισες στο Music.Net.Cy! Αλήθεια, ποιες επιρροές σε έβαλαν στο μονοπάτι της μουσικής, από την τρυφερή ηλικία των 6 ετών; Συνέβαλε σε αυτό το οικογενειακό σου περιβάλλον;
Καλημέρα σας! Πριν ξεκινήσω θα ήθελα, πάρα πολύ να σας ευχαριστήσω για το χρόνο σας. Τα πρώτα μου μουσικά βήματα άρχισαν να γίνονται σε ηλικία 6 ετών όπου έγινα χορωδός στην χορωδία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Εκείνος που συνέβαλε ουσιαστικά, ήταν ο πατέρας μου, ο οποίος σε νεαρή ηλικία έμαθε κιθάρα μόνος του. Τον γέμιζε τόσο πολύ η μουσική, τον έκανε ευτυχισμένο εσωτερικά, οπότε όπως κάθε γονέας, έτσι και εκείνος μας έδειξε αυτό που πίστευε, που ένιωθε πως θα μας κάνει ευτυχισμένους.

2. Ενώ είχες ξεκινήσει από χορωδία, έκανες στροφή προς την παραδοσιακή μουσική. Τί σε ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
Σε μία χορωδία μπορούν να ειπωθούν άνετα τραγούδια της έντεχνης και παραδοσιακής μουσικής. Έτσι λοιπόν από κει πήρα τα πρώτα μουσικά πάνω στη παραδοσιακή μουσική. Σιγά σιγά με το πέρασμα του χρόνου μάθαινα για τις ρίζες μου, τη παράδοση και την ιστορία του τόπου μας. Αυτός είναι και ο λόγος που με ώθησε να ασχοληθώ με την παράδοσιακή μουσική.

3. Στο βιογραφικό σου αναφέρεις πως ξεκίνησες μαθήματα πιάνου και μπεντίρ. Τί είναι το μπεντίρ; Ποιός ο ρόλος του στην παραδοσιακή μουσική;
Αφήστε με να σας διορθώσω, όχι πιάνο, πλήκτρα. Όσον αφορά το μπεντίρ , είναι ένα όργανο που ανήκει στην οικογένεια του αρχαίου ελληνικού ¨τύμπανου¨. Είναι ένα κρουστό όργανο και μαζί με της ίδιας κατηγορίας (νταραμπούκες, ρέκ, νταούλι, ντέφι, ζήλια κ.α.) αποτελεί βασικό όργανο της ρυθμικής βάσης αυτής της μουσικής. Δεν συνδέεται με την ελληνική μουσική παράδοση εφόσον συναντιέται σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και στην οθωμανική μουσική. Ο επιβλητικός του ήχος σε συνδιασμό με τη γλυκύτητα που βγάζει, ταιριάζει αφάνταστα στα παραδοσιακά τραγούδια, κάτι που το ένταξε παγκόσμια στη συνοδεία αυτών προσδίδοντας έτσι μια πιο ¨έθνικ¨ αντίληψη για τη μουσική. 

4. Αλήθεια, Θεοδοσία, πόσο εύκολος δρόμος είναι αυτός της παραδοσιακής μουσικής;
Μμ… Είναι αρκετά δύσκολο να μπεις σ αυτόν τον δρόμο της παραδοσιακής μουσικής γιατι υπάρχουν αρκετές αξιόλογες φωνές. Επίσης ο περισσότερος κόσμος δεν ενδιαφέρεται τόσο για τους παραδοσιακούς ήχους όπως το λαϊκό , ποπ κ.α.

5. Στα πρώτα σου βήματα, ποιούς είχες συμπαραστάτες; Ποιά ήταν τα άτομα που σε ώθησαν και σε βοήθησαν στο να καλλιεργήσεις και να εξελίξεις το ταλέντο σου;
Όπως ανέφερα και στη αρχή τα άτομα που με ώθησαν στο χώρο και μου έδωσαν τα πρώτα μου μουσικά ακούσματα ήταν οι γονείς μου. Αφού πρώτα με ενέταξαν στη χορωδία για να εξοικειωθώ με το είδος, σιγά σιγά και βλέποντας πως είχαν ξεκλειδώσει την ίδια μου την ψυχή, με ώθησαν να ασχοληθώ με το να μάθω ευρωπαϊκή και βυζαντινή μουσική. Έπειτα ακολούθησαν τα όργανα που μεσυμπλήρωσαν ως καλλιτέχνη. Γι΄αυτό το λόγω τους ευχαριστώ και ευγνωμονώ σε όλη μου τη ζωή. 
6. Έχεις κάνει αρκετές και σοβαρές δουλειές, μέχρι σήμερα, παρά τα 25 σου χρόνια! Μίλησε μας γι’ αυτές...
Πέρα από τις συμμετοχές που είχα σε μεγάλες εκδηλώσεις με τη χορωδία ,το 2009 μου δόθηκε η ευκαιρια να ερμηνεύσω κομμάτια βυζαντινής και ανατολίτικης μουσικής, σε μια εκδήλωση στο πολεμικό μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Θεσσαλονίκη. Έπειτα ακολούθησε η συνεργασία μου με το μαέστρο και διευθυντή της βαλκανικής ορχήστρας ¨ΑΡΙΩΝ¨ κ. Τάσο Αρβανιτίδη, που διήρκησε 2 χρόνια (2010-2012). Μαζί του συμμετείχα αρχικά σε μια πολιτιστική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες, με τίτλο «Τραγούδια χωρίς σύνορα». Ακολούθησαν τρία φεστιβάλ φιλαρμονικών ορχηστρών στη Κω, Αδριανούπολη και Άγκυρα καθώς επίσης και κάποιες συναυλίες φιλανθρωπικού χαρακτήρα. Έπειτα τον Αύγουστο του 2013 μέσο του πολιτιστικού συλλόγου Καλού Χωριού Ηρακλείου Κρήτης μου δόθηκε η ευκαιρία να τραγουδήσω σόλο τραγούδια της Καππαδοκίας κα της Μικράς Ασίας.

7. Έχεις «απωθημένα»; Με ποιούς καλλιτέχνες θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον; Ποιούς θεωρείς σπουδαίους στο χώρο της παραδοσιακής μουσικής;
Όχι δεν έχω και δε θα το χαρακτήριζα απωθημένα αλλά θα το παρομοίαζα με όνειρο ζωής. Οι καλλιτέχνες που θα ήθελα να συνεργαστώ στο μέλλον μαζί τους είναι η Γλυκερία όπου θεωρώ πως είναι μια σπουδαία ερμηνεύτρια, το Παντελή Θαλασσινό, την Αρετή Κετιμέ και τη Λιζέτα Καλημέρη. Επίσης σπουδαίους τραγουδιστές θεωρώ πως είναι ο κ. Χρόνης Αηδόνίδης, Δόμνα Σαμίου , Γιασεμή Σαραγούδα και Κατερίνα Παπαδοπούλου.

8. Πέρα από τα παραδοσιακά κομμάτια της Ελλάδας, έχεις ερμηνεύσει και στην Τουρκική γλώσσα. Τελικά, πόσα μας συνδέουν με τη γείτονα χώρα;
Θεωρώ πως επειδή συμβιώσαμε αρκετά χρόνια μεταξύ μας σαν λαοί, με το πέρασμα των χρόνων ανταλλάξαμε πολλές συνήθειες και νοοτροπίες, όσον αφορά τη καθημερινότητα μας. Ένα από τα κομβικά σημεία λοιπόν που τέμνονται και μας ενώνουν είναι η μουσική. Γι΄αυτό λοιπόν και αν μου ξαναζητηθεί θα το έκανα.

9. Εκτός από την παραδοσιακή Ελληνική μουσική, έχεις σπουδάσει και Ευρωπαϊκή μουσική. Έχεις κάνει δουλειές που αφορούν πιο «ελαφρά» ακούσματα; «Έντεχνο» τραγούδι, για παράδειγμα...
Έχω κάνει κάποιες δουλειές που είναι καθαρά έντεχνο , άλλες που ήταν καθαρά παραδοσιακό και κάποιες που πάντρεψα και τα δύο είδη μαζί. Γενικά μ΄αρέσει να πειραματίζομαι σε διάφορα είδη μουσικής.

10. Ξεχωρίζεις μέσα σου τα δύο αυτά είδη μουσικής; Είναι κάποιο που σε εκφράζει περισσότερο; Σε ποιό είδος θα ήθελες να καταξιωθείς;
Δεν τα ξεχωρίζω ακριβώς γιατί και το παραδοσιακό όπως και το έντεχνο βγάζουν ήχους από τη βυζαντινή μουσική, όποτε καταλαβαίνετε πως η βάση είναι η ίδια. Με εκφράζουν και τα δύο απόλυτα και δε θα ήθελα προς το παρόν τουλάχιστον να διαλέξω γιατί πιστεύω πως είναι δύο είδη μουσικής που μπορείς να τα ¨παντρέψεις¨ και να τα ¨χωρίσεις¨ όποια στιγμή θέλεις.

11. Έχεις κάνει κάποια δισκογραφική δουλειά, υπάρχει ήδη κάποια ή είναι ένας στόχος που θα ήθελες να επιτύχεις στο κοντινό μέλλον;
Όχι δεν υπάρχει κάποια δισκογραφική δουλειά ακόμη. Το μόνο σίγουρο είναι πως θέλω στο άμεσο μέλλον να καταφέρω να υλοποιήσω το όνειρο μου αυτό. Βέβαια εδώ θα ήθελα να συμπληρώσω πως φίλοι μου έστω και για τη πλάκα μας, κατάφεραν να ξετυλίξουν αυτό το όνειρο μου, κάνοντας κάποιες ηχογραφήσεις και demo.
12. Θεοδοσία μου, πέρα από τη δουλειά και το χώρο της μουσικής, πώς περνάς τον ελεύθερο σου χρόνο (όσο έχεις, τέλος πάντων!);
Ελεύθερο χρόνο δεν έχω και πάρα πολύ, μιας και δουλεύω ως ιδιωτικός υπάλληλος σε μια εταιρεία. Τις υπόλοιπες ώρες που μου μένουν τις αξιοποιώ στη μουσική, στο χορό, τη γυμναστική (φαίνεται άλλωστε - χιχιχι) και το cinema που λατρεύω (με τη συνοδεία πάντοτε ποπ κορν).

13. Κλείνοντας, θα ήθελα να εκφράσεις ό,τι εσύ θες! Μια ευχή, μια ευχαριστεία (ή και τα δυο μαζί)!
Καταρχήν θα ήθελα και πάλι να ευχαριστήσω εσάς για τη τιμή που μου κάνατε και το χρόνο που διαθέσατε. Η ευχή εν κατακλείδι που θέλω να δώσω σε όλους είναι να έχουν πάντοτε υγεία και να ζούνε τη κάθε τους στιγμή με χαρά, δύναμη και αισιοδοξία, όσο δύσκολη και αν είναι οι καιροί. Να θυμούνται πάντοτε πως η ζωή θέλει να της χαμογελάς! Σας ευχαριστώ πολύ.

Σ’ ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανες και το χρόνο σου! Εύχομαι ό,τι καλύτερο για σένα, τόσο σε επαγγελματικό επίπεδο, όσο και σε προσωπικό!
Πηγή:music.net.cy Συνέντευξη στο Γιάννο Λύτρα

Δεν υπάρχουν σχόλια: